Back
BLOG

Nasıl Distrübitör Olurum ?

Teknolojik gelişmeler ve trendler her geçen gün artıyor. Dünya dijitalleşirken, e-ticaret kendini yavaş yavaş mevcut süreçlere daha fazla entegre ediyor. E-ticaret, perakende pazarındaki satış büyümesinin %20'sini oluşturmaya başladı.

Peki tüm bu ürünlerin her yerde satılmasını sağlayan distribütör olmak nedir?

Bir üretici ya da tedarikçiye ait olan ürünlerin belirli bölgelerde tanıtımı ile satışını sağlamakla yetkili dağıtıcı firmalara distribütör adı verilmektedir.

Gelişmekte olan herhangi bir pazarda, bir ürüne olan talep arttıkça, distribütörlere olan ihtiyaç da artar. Atıştırmalık ürünlerden, kek ve çikolataya kadar her yenilikçi üretimimizin diğer tarafında, ürünlerimizi dünya ile buluşturarak, perakendeye getirmelerine yardımcı olmak için sıkı çalışan bir distribütör ekibimiz var.

Distribütör olmak kazançlıdır. Yapılan araştırmalarda, toptan distribütör satışlarının Amerika Birleşik Devletleri'ne yıllık 3,2 trilyon dolar kazandırdığını ve bu rakamın özel sektör GSYİH'sinin %7'sini temsil ettiğini gösteriyor. En başarılı distribütörler, kendi sektörlerindeki trendleri belirlemenin yanı sıra üreticiler ve perakendeciler ile ilişkiler kurma konusunda da deneyime sahiptir.
Distribütör olmakla ilgileniyorsanız, işte aklınızdaki soruların cevapları; Stratejiniz nedir? - Distribütör olurken düşünmeniz gereken ilk şeylerden biri, nasıl bir distribütör olmak istediğiniz ve içinde çalışmak istediğiniz dağıtım kanalını seçmektir. Bu, son kullanıcıyla ne kadar yakın çalışmak istediğinizi ve ürünün bu kişiye teslimatını nasıl gerçekleştireceğinizi anlamak anlamına gelir.

Ürünü ve tüketiciyi tanımak; Ne tür şirketlere satış yapacağınızı düşünün. Onların da satışı gerçekleştireceği tüketici davranışlarını gözlemleyin. Ürünün öne çıkan özellikleri, tüketicilerin tercih nedenleri, rakiplerinden ayıran farklarını ne kadar iyi bilirseniz dağıtım kanalınızı genişletmek o kadar kolay olacaktır.

İlişkiler kurmak; Ağ oluşturma, dağıtım endüstrisinin temelidir. İlişkiler ve bağlantılar sizi tanımlayacaktır. Daha güçlü ortaklıklar geliştirmek için hedef pazarınız ve müşterileriniz ile kalıcı iş ortaklıkları oluşturun. İletişimi açık ve ulaşılabilir tutun.

Temel bilgiler; Bir iş planı taslağı oluşturun. Başlangıç dağıtım işinizin hızla yükselmesine yardımcı olacak bir dağıtım modeli, başlangıç maliyetleri ve bir strateji ekleyin.

Uygun lisansları hazırlayın; Şirketinizi kaydettirmeniz ve ilgili yerinizde ve pazarınızda faaliyet göstermek için uygun izinlere sahip olduğunuzdan emin olmanız gerekir. Bu biraz yasal araştırma gerektirecektir, ancak bu gereklilikleri kesinlikle gözden kaçırmak istemezsiniz.

Lojistik; Envanterinizin nereden geldiğini ve envanterinizi nerede depolayacağınızı düşünün. Lojistik, bir distribütörün başarısının anıtsal bir bileşenidir. Müşteri yönetiminden teslimata kadar her şeyi değerlendirerek operasyonlar için açıkça tanımlanmış stratejilere sahip olun.

Dünyanın her noktasında bünyesindeki bir marka ile bulunan Alyan Gıda, Avrupa, Amerika, Orta Doğu ve Afrika kıtaları başta olmak üzere dünyanın birçok bölgesine ihracat yapmaktadır. Geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Alyan Gıda, premium çikolata çeşitleri ve kendine ait bahçeden üretilen hurma çeşitleri ile bugün Türkiye’nin en hızlı büyüyen gıda markalarından birisidir.

Alyan Gıda ürünlerinin distribütörü olmak ve üreticiden başlayan dağıtım zincirini tüm dünya ile buluşturmak isterseniz, linki tıklayarak form doldurabilir ;
https://alyan.com.tr/tr/bayi-basvuru-formu

Bize whats app numaramızdan ulaşabilirsiniz
+90530 712 83 47

Size özel ayrıcalıklarımız ile bayimiz olun kazancınızı arttıralım.